UMI BIRTHDAY...


WALID BIRTHDAY..


Kuarantin Aku Dan Blog aku...

Salam Rindu-rinduan dari sayer dan Umi sayerrr....

 ^ ______ ^

wargggghhhh rinduuuuu teramat kat belog sayer nikh...puhh...puhhh...tiup ckit habuk ...sawang2 kat cini... ehehehheee...
naper berhabuk...berhampas..bersawang?..eheheheeee..
sebenarnyerrr sayer tak sihat ...ukhhh...ukhhhhh...ukhhhhhh...sayer di KUARANTIN!!..adoiiyaiiii...sakitnyerrrr...ergghhhh....sengal...bisa berbisa...sengal...lengoh...demam...poninggg...uarghhh...

nak tau naper ngan Umi sayer??...

chiken pox telah menyerangggg arrgghhh...sakitnyerrr...
Ya allah......sakitnyerr...
sabarlaaa wahai  dugaan dari Allah...

nak ceta ckitlaa pengalaman sayer nikh yang menyedihkan dari di kuarantin selama seminggu...ukh...ukh...
chiken pox nikh mneyerang seminggu sebelum biji air tumbuh di seluruh badan...adoiiiiyaiiiii....
naper laaa sakit semacam...demam tak ok...ok... jugak...sekejap panas sekejap kesejukan...tak pakai selimut sejuk biler pakai panas... gelisah mak aii tak tertanggung perut sekejap lapar selera ader sekejap tapi nak muntah plak...pening...peninggggg...macam nak pecah otak kat kepala nikh...badan bisa berbisa...serba tak kena...napa aku nikh??...muler laaa kotak fikiran buat andaian....?? jeng...jneg andaian merapu pertama...ehehee...Mengandung ker aku nikh?...ralamakk!!...! bukan tak nak rezeki Allah bagik ...tapiiii...Fobia melahirkan tak ilang lagik nikh... kedua plak...jeng...jeng...??...nak mati ke aku nikh...argghhhh...takutnyerrr....tak puas lagi nak mencipta yang terindah bersamer yang tercayags...dan bla..bla...banyaks  lagikh....

sakit ku tanggung endirian tanpa My Cinta di sisi...namun My Cinta sering bertanyer kabar....

seminggu berlalu dengan kesakitan yang teramatt...
berweekend di JB ...
My Cinta ajak berurut ...manala tau aku penat menjaga si Puteri Kecik...tambahan kerja di opis bertambun2...sampai tertimbus...hahahaha...
sedang enak di urut di belai oleh jari jemari tukang urut...makanyer tersadarrr....
ruper2nyerrr...aku di serang demam chiken pox...bermuler laaa...tumbuh butir2 permata yang berisi air...
My Cinta menyatakan info tentng bahayanyer deman chiken pox nikh...bla...bla...itu...dan... ini...
aku dengar untuk menjalani sakit nikh dengan sabar...walau sesekali minitis jugak si airmata...Kuang...kuang...
yang bestnyerrrr...Yahooo...yahooooo...yahoooooooooooo....aku dapat MC seminggu...makanyerr  aku dan si Puteri kecik dapatla bertiga-tigaan dengan kesayangans kami tuuuu berlama-lamaaa di mini home kami....dan yang tak bestnyeerrr...aku sakit...wahhh..!! klu la dapat cuti free seminggu dok bersamer is kesayangs tuuu...kan besh..jangan harap la dok umah ajer...habish satu pasaraya ke satu pasaraya kami terjah...hahahahaa

^ ___ ^

namun...sempena nikh jugsklaaa nak ucap ribuan time aceh yang tak terrrrrhinggggaaaaaa kat My Cinta yang dah susah2 payah menjaga sayer dan Puteri Kecik tuuu...siang malam tak dapat tido nan lena...bukan sajer si Puteri Kecik yang merengek minta susu dan perhatian tapiii...aku jugak yang perlu di beri perhatian seyes sakit yang ku alami...

Tima kaseh Abang...
dah sanggup jaga sayang selama seminggu nikh...sakit pening ...kemas umah...basuh baju...mandikan... ukh..ukh...sayer dan si Puteri Kecik tuuu...ehehehe...dan masakan makanan yang bole sayang makan...
tima kaseh jugak ubat-ubat dan segala petua yang dah abang bautkan untuk sayang dan hasilnyer sungguh menakjubkan...mungkin jugak air tangan suami...tentunyer cepat sembuh...^ _______ ^

now sekembalinyer sayang kat umah mak nikh... teraser berat laaa pulak...dah seminggu bercuti-cutian bersamer abang...teraser macam nak jer di jaga selama-lamayerrr...hehehehe...
Insyaallah sekembalinyer Abang dari Sibu Island tuuu khamis nikh...sayang bertambah sihat... amen...amen...

Rupernyer berginilaaa menderita sakit di serang demam chiken pox...di kuarantin tak bole laaa makan suker hatii...tak bole sentuh si Puteri Kecik sayer tuuu,di kuatiri berjangkit...tak bole mandi...agak..agak bau haper yer?? hhahahaha... dan memacam laaa...tapi sumernyer tuk kebaikan...semuanyer buat sayer bertambah sedar bahwa...segala penyakit membuatkan kiter bersyukur apabila kiter beraser sihat...dan sentiase laa bersyukur atas pemberian darinyer...."Apabila sakit ia adalah penghapus segala dosa2 kecil"...amen...amen...semoga engkau yang maha pengampun sentiase mengampunkan segala dosa2ku....

kat sini ader petua ckit.yang sayer dah gunakan...klu raser nak mencuber...namun semuanyer terpulang pada diri memasing...

sakit chiken pox katanyer tak bole mandi,atau terkena air di badan katanyer akan bertambah merebak biji2 air tersebut...namun jikalau teraser begitu gatal boleh la anda mencuber untuk mandi dengan air batu...

dan petua ke dua...
gunakan lah beras + kunyit yang telah di tumbuk halus untuk di jadikan sebagai bedak sejuk...ok lah nanti badan akan teraser sejuk tak lah panas atau terlalu gatal...dan ia jugak boleh mengeringkan dgn cepat biji2 air yang ada di badan or muka...

"Selamat Mencuba kepada yang berani"...

Sekian dulu...nanti kiter ketemu  di entri yang lain...sowwwiiiii entri nikh tak tempek pic yang cun2 tau...maluuuuu...uwarrrggghhh...






papapaiiiiiiii..........

love uuuuuu.........

^ _______ ^

1 KONGSI HATI ..KONGSI RASA:

nelly berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

patutlah tak update ~~~

Mya El Qayreena with Walid...

Mya El Qayreena with Walid...

Mya El Qayreena with Umi...

Mya El Qayreena with Umi...