UMI BIRTHDAY...


WALID BIRTHDAY..


Tazkirah Jumaat

NasiHat IBu BaPa UnTuk AnakNya YaNg BakaL MenJadi PerMaisuri SeHaRi

Wahai Puteriku,jagalah baik-baik 10 perkara,kelak kamu akan memiliki Perbendaharaan Rumahtangga:
( B )

1 - Temanilah suamimu dengan sifat QANA'AH ( terima seadanay ).Hormatilah dia dengan   menggembirakannya dan berikanlah kepuasan kepadanya.

2 - Turutilah perintah suamimu sebaik-baiknya.

3 - Awasilah sorotan kedua matanya jangan sampai suamimu itu melihat sesuatu yang buruk padamu.

4 - Awasilah hidungnya jangan samapai suami mu mencium bau kecuali bau yang paling sedap dan nyaman.

5 - Jagalah baik-baik waktu tidur suamimu,jangan sampai tidurnya terganggu kerana ia membawa kemarahan.

6 - Jagalah baik-baik waktu makannya,jangan samapai dia lapar kerana lapar itu menimbulkan kemarahan.

7 - Jagalah baik-baik harta benda suamimu dengan cermat dan aturkan perbelanjaan keluar masuk harta atau wangnya dengan sebaik-baiknya.

8 - Jagalah baik-baik anaknys,keluarga dan pembantu rumahtangga suamimu dengan sebaik-baiknya.

9 - Jangalah melawan dan menderhaka perintah suamimu kerana perkara itu akan menyedihkan hatinya.

10 - Janganlah kamu membuka rahsia suamimu kerana membuka rahsia,kamu tidak akan terselamat darinya.



SELAMAT BERAMAL

* __ *





KREDIT: 
BUKU NASIHAT IBU BAPA UNTUK ANAK PUTERINYA YANG BAKALA BERNIKAH

15 KONGSI HATI ..KONGSI RASA:

mynameismy berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

haa dgr tu pesan mak ayah hehe

Kakzakie berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

Senarai telah diberikan ikutlah sebaik yg boleh dilakukan. Mudah benar sebenarnya...:)

deeya berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

insyaAllah .. semoga menjadi isteri yg solehah buat suami dan menjadi ibu mithali buat anak2 =)

Afiq Din berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

nice

Shamsuddin Amin berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

tazkirah yg bergune tuk semua para isteri... ^^

one ukhuwah berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

alhamdulillah...dah baca tazkirah nieee

dwaty berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

sesungguhnya surga isteri di bawah tapak kaki suami...

eB ezrin berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

tq yer, sharing is caring :)

grOundnUt berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

wahh...boleh jadik isteri mithali ni..^^

Qaseh dalia adelia berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

takut pulak nak kawen hehek..insyaAllah sis

Jue AbdRahman berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

peringatan yg sgt baik utk sy yg tak kawen lagik.. hehe

ishiko berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

^^

zulhilmi.tempoyak berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

tu la. suami kan kne tunggu kat pintu syurga nnt. ;)

Liana Ryan berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

suke^^
isteri solehah

PinKy MoMMa berkata...[bALAS JANGAN MALAS!]

insyaAllah sama2 ke arah tu :)
sntiasa ingin jadi terbaik dari ke ari ke ari hehe

Mya El Qayreena with Walid...

Mya El Qayreena with Walid...

Mya El Qayreena with Umi...

Mya El Qayreena with Umi...